środa, 25 lipca 2012

Podstwy optymalizacji.

Tak więc dzisiaj będzie trochę podstaw optymalizacji naszej strony.

 Najlepiej jeśli określimy słowa kluczowe i nazwę domeny. Fajne jeśli słowa kluczowe choć częściowo będą powiązane z nazwą domeny. To ułatwi nam start. Jeśli tworzymy swoją stronę to zablokujmy dostęp do niej i skupmy się na optymalizacji. 


 
Po wyborze słów kluczowych, na które strona kolejnym krokiem jest prawidłowe rozmieszczenie i nasycenie witryny wybranymi frazami. Najlepszym miejscem na umieszczenie na stronie WWW wybranych słów kluczowych jest znacznik (ang: tag):

<meta name=”keywords” content=”wybrane słowa kluczowe”>



Znacznik ten, w pierwotnej wersji, został stworzony właśnie w tym celu. Znaczniki meta umieszcza się w sekcji <head></head> dokumentu HTML – w sekcji nagłówkowej.
Słowa kluczowe umieszczone w znaczniku <meta name=”keywords” …> nie są widoczne na stronie WWW, a mają jedynie poinformować przeglądarkę o tematyce strony.


21 września 2009 Google oficjalnie podało do wiadomości, że znacznik meta „keywords”, nie jest brany pod uwagę.

Moim zdaniem , nadal stosuje znacznik <meta name=”keywords”…> choćby ze względu na inne wyszukiwarki. Aby algorytmy indeksujące nie uznały słów kluczowych tu umieszczanych za spam, nie należy powtarzać tej samej frazy więcej niż jeden raz. Te same słowa kluczowe użyte w różnych kontekstach nie powinny być użyte więcej niż 4 razy np.: pozycjonowanie, pozycjonowanie stron, pozycjonowanie WWW, pozycjonowanie krok po kroku. Piszemy małymi literami i po przecinku.

Nie należy również przesadzać z liczbą słów kluczowych. Zalecaną liczbą jest 10 do 15 fraz.



Zasadniczą regułą podczas stosowania znacznika <meta name=”keywords”…> powinno być to, aby wszystkie użyte słowa kluczowe występowały w sekcji <body>…</body>, czyli inaczej mówiąc w treści strony. Jeżeli zawartość „keywords” nie będzie zgodna z treścią merytoryczną strony wówczas może zostać to potraktowane jako spam.

Aby zobaczyć, jakie słowa kluczowe umieszczone są w znaczniku <meta name=”keywords”…> na danej stronie, należy wyświetlić źródło HTML tej strony – wszystkie przeglądarki mają taką możliwość. Sposób warto wykorzystać np do badania konkurencji a jak wiadomo konkurencja nie śpi.
Kolejnym miejscem, które wydawać by się mogło powinno pomóc jest opis strony.

<meta name=”description” content=”Treść opisu strony”>


Niestety podobnie jak w przypadku znacznika <meta name=”keywords”…> również i w tym przypadku wyszukiwarki nie przykładają większego znaczenia do treści opisu strony podczas tworzenia indeksu. Ale warto to zrobić wiele osób klika w link po opisie bo np mogą znajdować się ciekawe informacje dla użytkownika.

 
Kolejnym pod względem ważności, po nazwie domeny, miejscem, gdzie warto umieścić słowa kluczowe jest znacznik meta <title>…</title>. Ale oczywiście bez przesady. Znacznik ten odpowiada za ustawienie tytułu strony na belce tytułowej,czyli na samej górze w oknie przeglądarki i ma duży wpływ na wyniki pozycjonowania witryny.
 Treść widoczna w tytule strony jest brana pod uwagę podczas określania pozycji w rankingu, a następnie wyświetlana w wynikach wyszukania, w pierwszej linijce jako odnośnik do wyszukanej witryny. Dopiero dalej, w drugiej linijce, wyświetlany jest opis strony zawarty w znaczniku „description”.
Tytuł strony ze znacznika „title” używa się również do opisania strony w tzw. Ulubionych („Favorites” lub „Bookmarks”), czyli miejscu gdzie użytkownik przeglądarki może zapamiętywać strony, do których często wraca. Również większość katalogów wyświetla tytuł strony jako podstawową informację o stronie.
Podczas konstruowania tytułu warto zadbać, aby zawierał on pozycjonowane słowa kluczowe. Należy również nadać niezależne tytuły dla wszystkich podstron. Tytuły powinny odzwierciedlać zawartość podstrony, najlepiej z wykorzystaniem słów kluczowych, na które pozycjonujemy. Nie należy robić zbyt długich tytułów,

Oto parę linków do filmików na ten temat
Optymalizcja
Znaczenie Title
Filtry i kary wyszukiwarki



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz